Beginning Again

04:40

*Ring Ring*
*Ring Ring*

- Mmmmmhm?
- Klockan är 20 i fem vi tar snart lots.
- Uhmmm,, mmmhm.

*Klick*

En vanlig avgång mitt i natten.


Så här blir man väkt ganska ofta. En klarvaken och halvmunter Guy på ena sidan luren och en nyvaken och halvförstående jag på andra.

Avgången tog inte så farligt mycket längre tid än vanligt men den var lite annorluna ändå. Istället för att vara på backen där jag brukar vara vid avgångar och ankomster befann jag mig på poppen tillsammans med Kalle och Radu. Vi var grymma på det hela, men itne så konstigt med den uppsättningen folk.

När vi var loss var det att gå att lägga sig igen och hoppas på att hinna sova någon timme innan nästa telefånväckning av Guy.

*Ring Ring*
*Ring Ring*


Aja det blev ju några timmars sömn iaf, jag och eleven Felix har hållt ihop idag och gjort lite diverse saker som att te.x smörja in packningarna till "brandposterna" med vasselin för att dom vid senare tillfällen kunna öppna dom smidigare.
Superstrippat har vi med gjort. Det går ut på att man suger upp det sista lilla inehållet i tankarna med ett mycket mindre rör lite förenklat. Så man flyttar det lilla bottenskrapet från alla tankar till våran slop tank för att helt enkelt vara redo att ta en ny last så fort vi kommer fram till Tyskland.

Efter en arbetsdag på båten känner man sig redo för resten av törnen. Man kommer få uppleva mycket, både svett och skratt, och förhoppnings vis så kommer vistelsen här vara trevlig som förra gången.

Klockan är snart 20 i 10 och det börjar bli dags att törna in.
Men vi kan avsluta med att lägga in två bilder från min hutt för att ge lite perspektiv på hur jag bor.
Det är en bild på sängen, och en bild tagen från sängen som föreställer skrivbord, dator, hylla, tv, soffa och kylskåp.
Det man inte ser av hytten är en liten garderob och en toalett.

                                 Hytten på Bro Anton 2
 
                                 Min Hytt på Bro Anton 

Kommentarer
Postat av: Linda

Ser ju ut att vara en ganska trevlig liten hytt! :)

2008-12-08 @ 23:04:28
URL: http://lindapersson.wordpress.com/
Postat av: Family lol

Omg hailolxD! alla hälsar

2008-12-09 @ 16:49:32
Postat av: Calle

Kul att följa dig på bloggen.

2008-12-09 @ 23:13:23
Postat av: Family

Snö i M-lund...Har du någon mail till Göran? Kram

2008-12-10 @ 09:37:19
Postat av: Anonym

Fast visst hade det varit fint i hytten med en adventsstake...:-)

2008-12-10 @ 13:20:03
Postat av: Adam

Klart det hade vatt mysigt med en adventsstake :)

Mailen till pappa är samma som när han är hemma.

Tack Calle, kul att du läser.

hehe, jo det är en ganska trevlig liten hytt linda

2008-12-10 @ 20:04:45
Postat av: pontus "kickfoot" kalander

kul o följa dig o äventyret på båten ! :D

2008-12-12 @ 02:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0