Communication Breakdown

Balast tankarna,,,
Ja vad ska man säga.. Dom blir ju skitiga efter ett tag är väl det minsta man kan säga.
Vad passar då bäst att göra?  Jo att göra rent dom.

Så det som hände idag var att vi städade dom.
Det går till på det sättet att man tar två torra matroser ger dom en slang och sedan så skickar man ner dom i en tom balasttank. När dom säger hej på radion så gäller det för mig och Felix att sätta igång vattnet. Det som de närmsta timmarna nu händer är att matroserna blir väldigt blöta medans jag blev lite trött medans jag och Flex stog och tog det ganska lugnt. Vi var så kallade luckvakter. Vi stog alltså precis vid luckan och sa till när någon gick ner, någon gick upp och så anropade vi folket i tankarna mellan var 5e och 10e minut för att se att de var okey och att inte något hade hänt dom.

En liten rolig sak är radiorna, om du klättrar ner 10 meter i en båt hamnar du inte långt ifrån botten, om du klättrar upp på bryggan hamnar du inte långt från toppen. Om man står på deck så är man ganska i mitten av de båda.
Det man nu kommer att märka om man står på deck är att man inte hör vad de som är i tankarna säger om man befinner sig på bryggan och vise versa. Man får alltså fungera lite som en mellanhand där man står och vaktar på bryggan.

Inget ont om det, men det låter lite konstigt för de som lyssnar i andra änden med tanke på att de inte hör den tredje parten, så det låter som att jag står och pratar med mig själv på radion.

Jag får be om ursäkt för att det blir lite segt mellan uppdateringarna på bloggen, men jag har drabbats av nått som de lärda brukar kalla för lathet. Det betyder att jag sitter nere i dagrummet och kollar på film med Kallt the Kung och lite annat folk och när jag sedan drar mig upp mot hytten börjar klockan sticka iväg mot dom lite mindre timmarna, och då blir bingen ganska lockande. Men nu kom det ett litet inlägg igen.

För övrigt så har det gått lite ryckten här under kvällningen att vi kanske ska gå in till Amsterdam i morgon, men det är inget som man ska sätta för stor tillit på. Det kan ändras mycket på en kort tid när vi ligger som vi gör.


Tankspolning på Bro Anton


Jag får väll avsluta med en bild på hur det kan se ut en tank rengörings dag på båten Bro Anton.
Tjipp och Hoj, nu nalkas det Juledagar och Hjärtliga gratulationer för min kommande födelsedag.



Kommentarer
Postat av: Family

Vi vill att du ska vara hemma när du fyller år:-(

2008-12-18 @ 22:57:36
Postat av: Tilda - Skogstomten ^^

Jag har typ börjat stalka dig här... Lite konstigt egentligen eftersom vi typ aldrig pratar längre. Men vad gör man inte för att roa sig i sin ensamhet.



Kindhångel ^^

2008-12-18 @ 23:05:47
Postat av: Vicki

Kalle the King, nu fick du mig att sakna vistelsen ombord på Bro Anton :'D Gott nytt år!

2008-12-31 @ 14:06:38
URL: http://vickipalmgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0