Fire Drill

Igår var det brandövning.
Den gick ut på att öva oss så vi ska kunna hantera en brand. Logiken flödar...
Först klättrade alla in i overaller, sånna grymma röda rackare som jag går runt i dag ut och dag in, men det va lite kul att se folk som inte brukar ha sånt på sig, faktiskt använda det.
När alla var påklädda och anständiga gick vi upp till livåten som vi inte hivade ner i vattnet. Vi skulle egentligen kört ner den till vattnet men det va sån dålig sjö att ansvarig man för övningen tyckte att det var bäst att låta bli.

Istället gick vi till livflottarna där "safty styrman" gick igenom hur man skulle använda kranen och utlösaren till säkerhetslinan. Inget vi ska gå in på nu. Hur som helst, nu var det dags för den stora finalen, kocken fick gå ner och
släcka "elden" i köket medans Milas klädde på sig sin rökdykar utrustning, Christoffer tyckte att det här var en viktig övning, så när Victor efter att ha ont i ryggen inte kunde ta på sig sin dräckt sa han att jag skulle ta den.
Sagt och gjort och jag fick börja klättra in i en vad jag till en början tyckte var några storlekar för liten rökdykardräckt. Men icke sa Nicke, ONE SIZE FITS THEM ALL som det så vackert brukar heta, så innan jag viste ordet av stog jag där i full mundering och kände hur jag var redo att ge elden en omgång den sent skulle glömma!
                                                                         


Efter uppåt en veckas ankring börjar man bli lite less på det, vi skulle idag gått in till Kaliningrad men det ser nu ut som att det blir i morron, och då börjar nedräkningen. Då är det 10 dagar kvar tills min avmönstring!
Om allt går som planerat det vill säga, och det hoppas vi ju på. Så som det ser ut nu är det Kaliningrad i morron, lasta någon last där tills på tisdag eller onsdag, efter det gå till ARA (Antwerpen, Rottredam, Amsterdam) genom Kiel kanalen pga det dåliga vädret sedan får vi se om det hinns med något mer innan jag ska hem.
                                               Kanalen


Kommentarer
Postat av: kulis

härligt pliffeliou:D:D jag läser jag läser. så himla ballt är det att du är på båt o grejer. du kommer snart bli kapten, jag vet det. och då ska vi ut på haven o regera! hade bäst pliffel. o fortsätt skriva! det är skoj. pusspuss

2008-10-05 @ 21:01:08
URL: http://shookaware.blogg.se/
Postat av: Ewen

Seems like titanic! håller med kulligullan, fortsätt skriv. oerhört intressant! :)

2008-10-06 @ 15:47:47
URL: http://eweliiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0