From Russia With Love?

                              Bilden bild

Well well,
Nu känner man hur det börjar närma sig hemfärd och det ska bli gutt att komma från båten i någon månad nu.
Jag funderade lite förut och om det inte händer någon olyka har jag inte så många timmar kvar att jobba nu. Vi ska i morgon förhoppningsvis hinna med konvojen till kaliningrad på eftermiddagen och då kommer vi börja lasta nafta igen på tisdag alltså, går det snabbt, och pratar vi riktigt snabt så är vi klara innan konvojen går ut och kommer jag vi att vara vid simerishamn onsdag kväll/natt/tidigtidigmorgon. Men det är troligare att vi kommer vara klara med lastningen runt 10 tiden på onsdag och får vänta tills på tordag med att åka ut. Så det är slut på övertid nu med tanke på att dom har fasta tider i Ryssland på när man får komma in och åka ut igen. (WHOHOHOHOHO)

Sir Jeffrey har lyckats med någont imponerande, han spolade ner en bunkerpråm med ballastvatten medans vi bunkrade, det är inte alla som har lyckats med så en stor eloge till vår 2:e styrman som löste av Foxtrot the man.

Lista över saker jag har gjort under tiden på Bro Anton:

* Lärt mig lite spanska och franska
* Tillverkat en flasköppnare i rostfrittstål
* Lärt mig makrame iform av ett armband
* Inte spelat dator på 6 veckor
* Andats in gaser jag aldrig tidigare visste fanns
* Lärt mig en drös knopar
* Börjat förstå vad Victor säger
* Kastat kastlina
* Fått 1:e Maskinisten att kalla en lucka på båten "Adams lucka"
* Svabba deck
* Insett att ordet "Varsko" är ett mycket användbart ord, nästan lika bra som "Alright"
* Varit kameraman åt en galen matros som vill bli komiker
* Förbrukat 4,5 toalettrullar
* Besökt 6 olika länder
  Och sist men inte minst haft 6 mycket lärorika och trevliga veckor på en båt med underbart folk.



                     




Kommentarer
Postat av: Susanne

Kramar från mormor till dig. Hon har varit här och läst din blogg och har vi läst Tommy och Josefins på resedagboken. Hon förundras över hur bra det kan vara med internet:-)/Mamma

2008-10-15 @ 19:47:14
Postat av: Issa

Låter ju hur bra som helst du. men nu är dui hemma och det kanske är skönt det med.

kram

2008-10-19 @ 20:37:17
URL: http://glittervakuum.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0