Last Kiss Goodbye

I tvättmaskinen ligger duschdrapperi, trasmatta, slingerdukar och en vanlig duk. Medans torktummlaren brottas med kuddar och täcke.

Hemresan är nära mina vänner.

Efter att ha lämnat lots och gjort fast ankarna ropar Jens till Milas på radion
"Milas, Milas, Milas.. kan en av dina medhjälpare komma upp och ta ner flaggorna?"
"Jaja"
*sprak*
*sprak*

Snabbtänkt som man är så lägger jag ifrån mig rollern som jag använde mig av och började traska upp mot bryggan.
B-flaggan åkte ner först och jag gjorde fast den, nu var det bara den ryska flaggan kvar att få ner. Någonstans på mittenså tittar Kapten ut, "k.el ,l.an s., t.ll .ö..b.rg"....
"Va"
Rickard sätter händerna framför ansiktet för att göra en megafån av sina händer, "KIEL KLOCKAN SJU TILL GÖTEORG!!"
Ahhh, dags att åka hem!
"Lots vid tre tiden, sluss vid 4. Lotsen ska ha din hytt i morron så du får packa och städa efter frukost."
Där ser man, då va man hemma om 2 dagar, gutt gutt!

Lite lätt nöjd och självgod gick jag nedför lejdarna och började gå framåt backen med kännslan av att en tung ryggsäck lyfts av mina axlar. Denna känsla! LEDIGHET! I morrgon åker jag! Whoho, jag log och nynnade och sjöng och skrattade, nu var allt på topp. Ställde mig längst fram på backen och andades in. Nu är jag klar, nu har jag jobbat varje dag i 6 veckor och jag ska hem och vara ledig lika länge, detta har jag gjort mig förtjänt av. Dom tankarna virvlade runt inanför pannan och humöret var på topp.

Nu är klockan runt åtta, jag har gjort en snabbpackning och ska snart upp och göra den ordentligt. Kalle och jag har gjort vår sista bastu för denna törnen, och i morgon är det motorman Kalle, 1:e Maskinist Lasse, Cheif Harry och jag som sitter på färjan från Kiel till Götet.

Bro Anton, tack för denna gången.
Det ska bli ett nöje att komma tillbaka i början av december, tills dess kommer bloggen att renoveras och få lite annat innehåll.


Hasta Siempre Bro Anton!




 


Kommentarer
Postat av: kulis

tjenare pliffelio:) härligt att du får komma hem o slöfisa o spela lite dator igen. aldrig fel. det gör jag med här. ligger o slöfiser o kollar på the office. börjar mer o mer inse att detta är mitt hem nu. lite knäpp känsla. iaf skoj i läsa dig=) lägg inte ner! vi hörs pliffel. take care. tjössar

2008-10-16 @ 06:46:45
URL: http://shookaware.blogg.se/
Postat av: Jimpa Drutt!

Nu du adam, Nu ar det dags att borja skriva lite tycker jag... kom igen nu!

2008-11-29 @ 00:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0