Polski ankarski

Skepp ohoj mina vänner!
Dagen är kommen då Bro Anton åter igen tar en paus. Vi har lagt oss till ankars nu, så vi planerar att ligga mer eller mindre stilla ett tag nu framöver.
Vi har vatt berädda att detta skulle  ända, men vi har bett till alla våra gudar att det inte skulle ske, man behöver ju hiva ankar då!! Alltså, koppla loss tross-spelen och koppla på ankarspelet, där efter låsa upp bromsen till ankaret och efter det sätta igång de tre motorerna vi använder för att få spelen att snurra runt.

Allt detta jobb bara för att Broström inte vert vart vi ska hämta nästa last, så just nu ligger vi 15 minter utanför Gdynia där vi har lossat någon form av disel liknande gasolja. Kaj platsen vi hade var den sämsta du kan föreställa dig! (Det går att se riktiga bilder av kajen på Rebecca Skogs Blogg) Gdynia Hamn

Och jag och kalle som hade tänkt att gå i land, men icke sa nicke vi fick stanna på båten, och se på film istället. Filen som lockade 4-5 personer till dagrumet på 3:e våningen var Dumpad, en komedi som var klar sevärd och som man smålog medans man såg.

Men som det ser ut nu så tränger svettdoften från mina armhålor igenom den gråa tshirten jag köpte på storks innan jag pkte ut, och det betyder att det är dags att gå i från datorn och upp till hytten och försöka göra sig av med odören bäst man kan.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Nu har jag hittat in här:)

2008-09-29 @ 14:27:06
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0