On the road again,

I  just cant wait to get back on the road again.


Just i denna stund så är Ronny och 2:e styrman ute på backen och hivar ankar, vad kan det tänkas betyda?
Jo att ankaret som legat i plurret den senaste veckan åker upp och vi börjar röra oss mot Stanlow för att lasta lite, och sedan drar sig farkosten vidare mot ARA, då kommer det spännande tillkännagivandet om min avmönstring med hoppas jag. Kommer det att bli nu eller kommer det att bli lite senare, vem vet kan man fråga sig.

Vad han det bli,, ett inlägg pluss detta under denna törnen,, det kan man ju klassa som ett ganska lågt genomsnitt, men om jag ska se det på mitt sätt så känner jag att det visar mer på att jag har lärt mig desto mer om jobbet på sjön nu.
Hur tänker han nu kan du då kanske fråga dig, jo så här ligger det till:

I början var allt nytt och spännande, lite konstigt och ovanligt. Nu har det blivit mer av en vardag där man inte känner att det är lika "tufft" som det var när jag började.

Visst, jag kan skriva ett inlägg om dagen och berätta vad som hänt under den dagen, men då blir det många många och åter många som kommer se ut i denna stilen:

Blogginlägg
Hej igen, dagen började som vanligt med att Ronny ringer och väcker mig och säger att klockan är kvart över när jag mycket väl ser att den är tjugo över. Man vänder på sig och somnar om och går upp 9 mimnuter senare.
Går ut, konstaterar att det är för fuktigt för att börja måla, man hjälper den vaktgående matrosen lite med vad han nu gör tills det torkar upp lite bättre. Sen blir det tort, man blandar färg. Känner sig lite yr inne i färgschappet av all thinner, går ut tittar på klockan ojojoj kaffe! Man går in, sätter sig och tar en kopp och pratar lite skit. Går ut och målar, konstaterar att man lite då och då råkar luta sig mot något och få färg på sig,, förbannar människan som uppfan Jotamastic 87 Aluminium och målar sedan vidare. Sen var det lunch, man äter och tar en kopp kaffe igen. Ut och måla vidare, det börjar visst regna, ja men det är väl klart vi är ju trots allt vid Storbritannien. Tar reda på nått annat att göra, gör det och sedan börjar dagen gå mot sitt slut. Man går in, hänger upp blöta kläder, går och äter och sedan sätter man sig i hytten och tittar på lite serier och knyter på sitt bälte. Kalle tittar in, "Haaaaaalå eller!!!" Då var det dags för kort eller Tv-Spel. man spelar, tar sig en macka och sedan går man tillbaka till serier och knyta. Klockan halv tolv börjar man tänka på refrängen och lägger sig vid tolvhugget.

Att läsa samma sak, eller snarare skriva samma sak varje dag ger mig inte så mycket känner jag, så det har blivit lite ont om det denna gången, men vem vet, om ca 6 veckor ska man ju ut igen, kanske blir det bättre då.
          khjolugp
 

Kommentarer
Postat av: Sus

Vi läser gärna samma sak om vad du gör varje dag:-) Det är ju lite så livet och vardagen är. Konserten i Vimmerby k:a var fantastisk. Vem dök upp som en av musikerna? Jo, din lärare Mats, med sin kontrabas. Roligt!Nu har Alex och jag varit och fixat pass i H-fred inför Romresan i maj. Solen skiner och värmer, och snart time to work. Erik är på Öland med polers och Linda.Kramar från oss som har vardagen i M-lund.

2009-04-07 @ 13:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0